torsdag 29 september 2011

Skriva ut på tyg

Idag har jag haft roligt.
Har äntligen gjort slag i saken och investerat i en bläckstråleskrivare enkom för att skriva ut på tyg. Till allt annat använder jag laserskrivarna.
Satt med datorn och komponerade ihop lite kuddar. Eftersom hela mitt hem är fyllt med stars and stripes så blev första kuddarna naturligtvis med stjärnor och ränder.
Som fd seglare måste man ju också ha lite signalflaggor.
Nu har jag skrivit slut på tyget i min test och lekiver men när jag fått hem mer kommer man kunna skriva ut på tyg under kursen "bygg miniatyrer i skala 1:12".
Tygerna finns i lite olika kvaliteer, tex bomull tunt och lite kraftigare och linne om man tex vill göra grova kuddar eller varför inte ett eget designat förkläde.

lapptäcke blir riktigt bra, sen kan man ju kvilta
det och sätta dit ett bakstycke också,
det blir en annan dag

Stars and stripes, måste nog bli en amerikansk flagga också,
vi har ju en på balkongen.

Soffan ingår i skalaminimal.se serie med allmogemöbler,
här med signalflaggekuddar

Kudde "Bald Eagle" i miniatyr

Kudde "Bald Eagle" i original

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar