fredag 20 december 2013

Bilder från Birgitta

Tack Birgitta för bilderna och för att vi får visa dem.

"här är några från vinterlandskapet och borgarhuset

skickar bild från julen i mitt borgarhus som är väldigt likt min mormors uppväxt samt min egen jultradition och julstjärnan i fönstret är en som "bara finns i vår släkt")
den första gjordes ung. runt 1900 sen har min mamma gjort till alla i vår släkt och nu har jag försökt att göra en till borgarhuset

och "bladen" som "mormor läser " är "julminnen" en skrift vi tar fram varje julaftonsmorgon och läser ur och som min mormors syster gjorde till julen 1918 (som jag har förminskat) den beskriver min mormors barndomsjular från några dagar före och till och med julottan

resten av huset är inte "färdig julat" ännu"











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar